Reima Polska

WpływAROMAMARKETINGU

Anja Stör z Uniwersytetu w Paderborn zajmowała się badaniami nad wpływem aromatyzacji na klientów w sieciach handlowych. W swojej publikacji udowodniła, że konsumenci wykazali:

o 14,8%
wzrasta chęć
zrobienia zakupów
w aromatyzowanych
pomieszczeniach
o 18,8%
wzrasta chęć komunikacji
z pracownikami sklepu,
w którym znajduje
się aromatyzacja
o 15,9%
wydłuża się czas
przebywania w sklepie,
w którym unosi się
przyjemny zapach

Wpływ aromamarketingu na odczucia podczas zakupów

Badania wykonane przez firmę TEUGUT wykazały, że aromatyzacja pozytywnie wpływa na zachowania konsumentów. Po zaromatyzowaniu przestrzeni handlowej:

  • o 21% zwiększyło się u klientów odczucie świeżości i czystości w sklepie
  • konsumenci zauważali o 19% więcej interesujących produktów, które mogą zakupić
  • o 39% poprawiło się nastawienie do personelu
  • klienci o 58% częściej postrzegali personel sklepu za bardziej kompetentny
  • w oczach konsumentów aż o 89% podywższyła się jakość obsługi klienta
  • o 11% częściej zauważano korzystną cenę w stosunku do jakości produktu

Wpływ aromamarketingu na wybór

Badanie zostało przeprowadzone na 45 losowo dobranych osobach. Każda z nich miała za zadanie wejść do dwóch takich samych pomieszczeń, w których znajdowała się identyczna para butów i wybrać, które obuwie jest ładniejsze i bardziej atrakcyjne cenowo. Jedyną różnicą przy wyborze był lekki zapach kwiatów unoszący się w pomieszczeniu nr. 1. Wyniki badań były jednoznaczne: prawie 85% badanych wybrałoby parę butów znajdującą się w aromatyzowanym pomieszczeniu.

Wpływ aromamarketingu na wrażenia i pamięć

Poprzez szereg badań Frederick Dale udowodnił, że zmysł węchu jest znacznie silniejszy niż zmysł wzroku. W przeprowadzonym eksperymencie wykazano, że pamięć wzrokowa traciła 50% swojej intensywności po 3 miesiącach od danego wydarzenia, w przeciwieństwie do skojarzeń zapachowych, które dopiero po okresie 1 roku traciły 20% swojej intensywności.

 

Wpływ zapachu na emocje

Światowej sławy specjalista do spraw brandingu i neuromarketingu Martin Lindstorm potwierdził w swoich badaniach, że aż 75% naszych emocji wyzwalanych jest właśnie przez zapach.

Wpływ zapachu na lojalność wobec marki

Badania pokazały, że lojalność wobec marki wzrasta o 30% gdy przy zakupie zaangażowane są 2 zmysły (najczęściej wzrok i dotyk). Gdy angażuje się trzy zmysły (wzrok,dotyk,węch) lojalność wzrasta aż o 70%.

Wpływ aromatyzacji na jakość pracy

Szereg badań potwierdza, że aromatyzacja ma bardzo korzystne zastosowanie nie tylko w sieciach handlowych ale również w biurach i instytucjach:

  • W Japoni odkryto, że zapach cytrusów rozpylany w biurze z samego rana pomaga redukować aż do 54% błędów popełnianych przez pracowników obsługujących komputer
  • Zapach lawendy rozpylany tylko podczas przerw w pracy, pozwala na uzyskanie lepszej efektywności pracowników

 


Aromatyzacja a wzrost dochodów

Badania Hirscha potwierdzają, że wprowadzenie aromatyzacji do swojego biznesu łączy się ze wzrostem dochodów. Potwierdzono to na przykładzie:

  • kasyna, gdzie po wprowadzeniu aromatyzacji dochód z hazardu wzrósł o 48%
  • supermarketów, gdzie po wprowadzeniu zapachu świeżo wypiekanego chleba, zakup pieczywa wzrósł, aż 300%.
 
Reima AirConcept Polska
42 235 34 83
Aromatyzacja
ul. Liściasta 17
91-357 Łódź, Poland

biuro@reima-polska.pl
wyślij wiadomość
© reima-polska.pl